søndag 12. september 2010

Karius.... og mi fortelling...

Her e mitt nye Karius skjerf ;o)

SISU og pnr 3,5
Starta m 6 masker
Auk 1 maske annakvar pinne på retta
og fell så 2 samen i staden for å auka tilbake til 6 masker… fell av.


For ei tid sia fekk eg ei ny bok. 
Måtte sjølvsagt bla litt og fann raskt noko som eg måtte stoppa opp med for dette virka kjent. Så nedanfor får du eit hint om ka anna enn strikkeri eg held på med… 
…mi fortelling - SKAPA livet i det lyset eg vil ha… 


”I all fortrolighet” av Karsten Isachsen og Per Frick Høydal ;

"Livet mitt blir sånn som fortellingen min er.
Jeg har alltid trodd at den fortellingen jeg har om livet mitt, er et korrekt referat av det som faktisk har skjedd. 
Men jeg har laget referatet.
Og det skaper livet mitt.
Det er spennende å oppdage at jeg kan organisere erfaringen i livet på en annen måte, hvis jeg vil det: Da blir det en ny fortelling, hvor forestillingene om fremtiden er annerledes.
Jeg er redaktør av min egen fortelling." 

Ha ein nydle sondagskveld ;o)

3 kommentarer:

lise sa...

Så fint det ble! Jeg har begynt, men aldri fullført...

Timotei sa...

Dette er så interessant!
Jeg hørte en gang på en forelesning der et av temaene var å ta regien over eget liv. Som eksempel ble det brukt mennesker som hadde opplevd tortur og grusomheter under krig. Mange av dem klarte seg svært bra i ettertid. Hvorfor dukket de ikke under? Hvordan klarte de å leve videre? Svaret var at de mestret å gjøre om historien sin. De klarte å gjøre om alt det grusomme de hadde opplevd til erfaringer som de ville ta med seg videre. På den måten gikk de fra offer-rollen til å bli noen som selv tok kontrollen og regien!

Ja, og skjerfet er kjempefint!

Klem
Rannveig

Kate-Marita Pettersen sa...

Kjære Gerd:)
Tusen hjertlig takk for alltid koselig kommentar hos meg. Setter stooor pris på deg:)

Du inspirerer meg til å starte opp med å lage ei fotobok med mine naturbilder,
jeg vurderer det sterkt:)
Flott skjerf og flotte ord til ettertanke,
klæm fra Kate:)