fredag 17. september 2010

Ett sandkorn om gangen…

Treng du litt inspirasjon i disse hausttider så e her et lite utvalg…..

Under krigen fekk Ted Bengermino dette rådet fra en feltlege;

Jeg vil at du skal tenke på ditt liv som et timeglass. Du vet at det finnes tusenvis av sandkorn i toppen av timeglasset, og de renner alle sakte og jevnt ned mot midten av timeglasset. Verken du eller jeg kan gjøre noe for å få flere av sandkornene til å passere gjennom midten av glasset samtidig – hvis vi da ikke knuser timeglasset. Både du og jeg og alle andre har det på samme måten. Når vi starter om morgenen, er det hundrevis av oppgaver som vi føler at vi er nødt til å ha gjort den dagen. Men hvis vi ikke gjør en om gangen slik at de blir som sandkornene som sakte men sikkert renner gjennom midten av timeglasset, da kan vi være sikre på at vi ville ødelegge vårt fysiske og mentale jeg. 

Fra den dagen har jeg praktisert den filosofien. 
`Ett sandkorn om gangen… En fysisk oppgave om gangen´
Dette rådet reddet meg både fysisk og psykisk gjennom krigen og senere i min stilling som PR- og reklameleder.  

Fann den i ei fantastisk bok – full av vidunderle enkle tips -
LEV LIVET uten bekymringer – Dale Carnegie

Innimydlå kosa eg meg m litt strikkeri og lydbok ;o)


Den som er lykkelig,
kan aldri 
stå for tidlig opp!

Camilla Collett


Ha ei viiiiidunderle helg!

1 kommentar:

Brit. (lille meg) sa...

Dette var viselige ord! Det er viktig å legge seg på minne!
Tusen takk for hyggelig hilsen på bloggen min!
Ønsker deg ei god helg!:)