torsdag 21. januar 2010

Goe ord...


... frå ein tenåring ...

Dagene kommer og går, og bare minnene blir igjen. Forsøk å gjøre minnene positive, forsøk å ikke la de små tingene få taket på deg. Sjansen er stor for at du i morgen ikke engang kommer til å huske hva det var som opprørte deg. 

Ta
alle råd med en klype salt, og husk at ingen andres mening er like god som din egen hvis det dreier seg om ditt liv. Følg magefølelsen, gjør det som føles riktig. 

Opprett ditt eget sett med moralbegreper og finn ut hva som er viktig for deg, og hold deg til det. Hvis du ikke kan være lojal mot deg selv, kan du heller ikke være lojal mot andre. 

Tori, 16 år, Virginia – frå boka Indigobarna



5 kommentarer:

Elisabeth sa...

Det var ein klok 16 åring!!:) Det med råd er verkeleg beundringsverdig at ein tenåring har funne ut! Eg har brukt over 30!! Synst endå at velmeinande råd kan vere vanskeleg å forkaste, endå eg veit at eg sjølv eigentleg veit best...:)
Takk:)

Ha ei fine helg!!:)

Anita sa...

Ååå, så herlig med varme, men ikke minst LYS / SOL!!! Synes vinteren er herlig og det er et fantastisk lys nå, men det kunne gjerne vart litt lenger utover kveldene for min del... men det blir jo bedre og bedre nå da =)

Har i det siste lest i boken jeg ga til min kjære til jul, "Jons bok", og den har virkelig gitt meg utrolig mye!!!!
Jeg oppdaget og fikk idéen til å kjøpe den etter å ha lest om den her hos deg, og må bare si at det er virkelig en bok verdt å lese ja!!
Så utrolig mye å reflektere over og leve etter, og at det skulle treffe meg så godt og føles så riktig, hadde jeg ikke drømt om!
Fantastisk! Den har faktisk virkelig hjelpt meg, takk for at du "tilfeldigvis" (hi-hi) hadde den med her!!! ;)

Ellers må jeg bare si: KOS deg med Deborah!!!! Hun er jo bare sååå herlig! Å få være i den energien er bare noe alle burde få oppleve! Nyyyt det!
Go' klem fra Anita <3

Turid sa...

Dette var kloke ord for en 16 åring!

Ha en super helg;-)

Som dagene går sa...

Ord til ettertanke for oss alle. Ha en god helg!

Kate-Marita Pettersen sa...

Tankevekkende og flott fra en reflektert 16-åring:)
Håper du har det fint, fortsatt god helg til deg:)
Klem:)