torsdag 4. juni 2009

Spørsmål.....

Set her å fundera øve spørsmål – viktige spørsmål. Ved å stilla dei rette spørsmålå får ein eit betre liv – ha eg lest… så ka ska eg spørja…  Deepak Chopra ha svar elle spørsmål rettare sagt;

Livet består av VAL – og her kjem to goe spørsmål eg då kan bruka, uansett ka val da e snakk om…
1. Ka e konsekvensane av valet eg tek?
2. Vil detta valet skapa glede og et rikare liv fø meg og fø andre so berøres av valet?
3. Spør hjerta ka du bør gjera – og vent på svaret i form av ein fornemmelse….


Heile veien skjer da noko. Episoda, reaksjona og opplevinga oppstår. Ofta svært positive! Diverre og negative og ikkje heilt sånn so eg sko yngst. Då e spørsmåla goe å ha….
1. Ka kan eg læra av denna opplevelsen?
2. Koffø skjer detta, og Ka e da fø ei melding universet gjer meg?
3. Koss kan eg gjera denna opplevelsen nyttig fø mine medmenneske?


Karma er det evige uttrykk for menneskelig frihet…
Våre tanker, ord og gjerninger er trådene i nettet vi kaster rundt oss.

- Swami Vivekananda


3 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Ja, det er viktige ting du tar fram her. Valgene vi tar i livet har konsekvenser for oss. De fleste for tiden her nede. Men det viktigste er at vi velger rett her i tiden med hensyn til evigheten!
Vi velger her hvor vi vil tilbringe evigheten.
Det at man ikke tar et valg, er og et valg.
Ha en GOD dag!>9

Anita fra hjerterommet sa...

Takk for hygglig kommentar inne hos meg! Det varmer ¨å bli sett i denne blogg verden også. Nydelig blogg du også har, kommer plutselig tilbake :)

Turid sa...

Dine innlegg får en alltid til å sitte å tenke og fundere litt...og det gjør godt;)