lørdag 14. februar 2009

Det beste du kan gi....


Ein liten kikk i bokjå Tankens kraft – Wayne W. Dyer i dag og:

"Hva kan du gi hvis du ikke har penger å gi? Jeg bare elsker Swami Sivanandas råd, og jeg oppfordrer deg til å tenke over det her. Alt han foreslår, eier du allerede i uendelige mengder." 

Det beste du kan gi
til din fiende er tilgivelse,
til en motstander er toleranse,
til en venn er ditt hjerte,
til ditt barn er et godt eksempel,
til din far er aktelse,
til din mor er en atferd 
   som gjør at hun vil bli stolt av deg,
til deg selv er respekt,
til alle mennesker er nestekjærlighet.


Ha ein hææærle Valentines Dag ...
... og roså e t deg kjære bloggvenn - frå meg  ;o)

9 kommentarer:

Turid sa...

Dette var kloke ord! Og så sant så sant!
Ja det høres jo så lett ut...men kanskje vi trenger en påminning av og til.

Ha en flott lørdagskveld;)

Monicas sa...

gode ord på en lørdag.....huff...ha enda ikke laga innlegg om award...må skjerpe meg der.....ha en strålende dag du

Som dagene går sa...

Fine ord og som du sier er det noe vi alle skulle ha mulighet til å gjennomføre, men så er det kanskje ikke alltid like lett for oss.
Ha en fortsatt god helg
PS: flott rose du har der.

Brit. (lille meg) sa...

Så flott! Kloke og sanne ord!
Ha ei fortsatt god helg!

Marie sa...

Kloke og sanne ord til å strebe etter...og alldeles gratis!
Det triste er at det likevel kanskje er lettare å gje pengar for nokre av oss...

Ha ein fin søndag :)

Hage foto og natur sa...

Nydelig!!!
Tenk for en fredelig verden vi ville få dersom vi alle fulgte disse rådene!
Godt å vite at mange gjør nettopp det.
Denne gang får du meg også til å reflektere over det du skriver.
Ha en herlig Søndag!
klem fra Jorunn.

Marie sa...

Det ligg ein award inne hos meg og ventar på deg :)

Lill sa...

Dette var flott bilde saman med nydelege ord. Og skulle ikkje vere problematisk å følge dei noko å tenkje på for oss alle. Håper helga di har vore fin:0)
Smil frå Lill

Anonym sa...

Så nydelige ord og litt til ettertanke for oss alle.
Har en yndlings hobbybutikk i Alta, Kilden, der skulle du vært. Det er en kristen butikk og de har utrolig mange flotte små bøker med gode ord og vers. Min mor får ofte en hilsen fra denne butikken.